Jeśli Twoje śniadanie codziennie wygląda tak samo. Jeśli masz dość ciągłego jedzenia chleba, płatków z mlekiem – ten przepis jest idealny dla Ciebie. 🙂 Placuszki z serka wiejskiego możesz jeść zarówno na słodko (wystarczy, że dodasz owoce np. żurawinę) lub tak jak ja, z warzywami. Dodatkowo, placuszki te są łatwe i szybkie w wykonaniu.

Składniki:

  • 1 jajko
  • ok. 3 łyżki serka wiejskiego (samych „ziarenek”)
  • ok. 3 łyżki otrębów gryczanych
  • ok. 1 łyżka mąki kukurydzianej
  • szczypta sody oczyszczonej lub proszku do pieczenia
  • sól, pieprz, przyprawy (u mnie: świeży szczypiorek i bazylia, oregano, słodka papryka, chili)
  • dodatki, czyli wszystko z czym planujesz zjeść placuszki (u mnie: sałata, szynka, pomidor, papryka, trochę ogórka kiszonego i serek Camembert)

Sposób przygotowania:
W miseczce mieszamy jajko oraz serek wiejski. Dodajemy otręby i mąkę kukurydzianą, odstawiamy na 2-3 minuty aż otręby spęcznieją (jeśli ciasto jest zbyt rzadkie dodaj jeszcze troszkę mąki kukurydzianej). Wsypujemy suche składniki: sodę, sól, pieprz, przyprawy. Na papier wylewamy odrobinę oliwy z oliwek i przecieramy rozgrzaną patelnię. Ciasto nakładamy łyżką, formując małe placuszki, smażymy pod przykrywką. Odwracamy na drugą stronę, gdy zobaczymy, że góra jest już ścięta. Przekładamy placuszki na talerz i podajemy z dodatkami, które wcześniej przygotowaliśmy.

Smacznego! 🙂

 

You might also like

Bezglutenowa kanapka z mozzarellą i pomidorem, oraz kanapka z pastą z awokado i bekonem
Read more
Bezglutenowy kumpir (zapiekany faszerowany ziemniak)
Read more
Bezglutenowe wege tortille z tofu à la gyros.
Read more
Bezglutenowe placuszki z skyrem i bananem
Read more

0 comments

Leave a reply