Uwielbiam tego typu sałatki 🙂 Jeśli uda nam się kupić już ugotowane buraki, przygotowanie sałatki zajmie nam niespełna 4 minuty 🙂 Sałatka 4 składnikowa + sos miodowo-musztardowy, to jest to 🙂 Idealna w swojej prostocie, perfekcyjna jako szybki posiłek lub szybka przekąska dla gości.

Jakie są jeszcze plusy? Oprócz bardzo niskiej ceny składników, mamy możliwość „przemycenia” do naszej diety buraków, które dla przykładu, w moim przypadku bardzo rzadko goszczą (dziękuję mamo za sok z buraków w dzieciństwie!). A więc burak na anemie, burak na przeziębienie, na pamięć, na cholesterol – kończąc – jedz buraki będziesz zdrowy 🙂
A sos? Sami zdecydujcie, mi najlepiej smakuje z sosem miodowo-musztardowym, choć próbowałam jeszcze z oliwą, winegret i czosnkowym. Muszę jeszcze zaznaczyć, że ten rodzaj sos miodowo-musztardowy to w moim przypadku tylko i wyłącznie 2 składniki. I jak sama nazwa wskazuje są to : miód i musztarda. Wiem, że we wszystkich przepisach figuruje jeszcze oliwa lub olej. Ja natomiast nie toleruję smaku oliwy w tym sosie, niszczy w nim wszystko co najlepsze. Poza tym uważam, że dodawanie tłuszczu, to trochę droga na skróty. Przecież nie od dzisiaj wiadomo, że tłuszcz to nośnik smaku, dla większości coś co jest tłuste – jest dobre. Ciekawszym i trudniejszym do przygotowania jest jedzenie gdzie unikamy tłuszczu, a nie dolewanie go gdzie popadnie, lub smażenie na głębokim tłuszczu by było ociekające ale i chrupiące.

Pozwolicie, że jako miarę w poniższym przepisie przyjmę garść. W tej sałatce po prostu dodaj więcej tego, na co masz ochotę 🙂

Składniki:

Sałatka:

  • ugotowane (lub upieczone) buraki – u mnie ugotowane buraki z Biedronki 🙂
  • 2 garście rukoli
  • garść słonecznika
  • garść sera feta
  • przyprawy – sól, pieprz

Sos:

  • 2 łyżeczki miodu
  • łyżeczka musztardy Djon
  • przyprawy – sól, pieprz

Przygotowanie:

Rukolę umyj, przełóż na talerz. Oprósz solą i pieprzem. Ugotowanego buraka pokrój w grubszą kostkę. Ser feta odsącz z zalewy – pokrój w kostkę. Na patelni upraż łuskany słonecznik. Buraka, fete i słonecznik dodaj do rukoli.

W osobnym naczyniu pomieszaj miód oraz musztardę, dopraw do smaku solą i pieprzem. Polej nim sałatkę.

Gotowe!

You might also like

Bezglutenowy „smalec” z fasoli
Read more
Bezglutenowy krem z białych warzyw z „chrupkami” z ciecierzycy
Read more
Bezglutenowe, wege „butter halloumi” à la „butter chicken”
Read more
Bezglutenowe placuszki z borówkami na jogurcie
Read more
Bezglutenowe kanapki z burakiem
Read more

0 comments

Leave a reply