Składniki:

    • 1 szklanka cieciorki
    • łyżka soku z cytryny
    • 1 ząbek czosnku
    • 4 łyżki pasty tahini
    • woda
    • 2 łyżeczki sody oczyszczonej ( 1 łyżeczka do moczenia, 1 łyżeczka do gotowania cieciorki)
    • łyżeczka kuminu,
    • przyprawy wedle uznania: sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Pasta tahini
Pasta tahini to zblendowany, uprzednio uprażony sezam. By uzyskać 4 łyżki pasty, należy uprażyć na patelni przez około 5 minut 200g sezamu. Następnie całość zblendować. Gotowe 🙂

Humus
Cieciorkę płukać do momentu aż woda będzie czysta. Zalać wodą ponad poziom ziaren, dodać odrobinę sody oczyszczonej. Moczyć tak kilka godzin, po czym zalać ziarna świeżą wodą, znowu dodając odrobinę sody. Opłukać cieciorkę wodą. Przenieść do garnka, zalać po raz kolejny wodą, dodać łyżeczkę sody oczyszczonej i gotować na małym ogniu, aż ziarna będą miękkie (ok. godziny). Cieciorkę odsączyć na sicie (część wody zlej do kubka), przełożyć do miski. Dodać pozostałe składniki (cytrynę, czosnek, pastę tahini) i blendować do uzyskania gładkiej masy. Dodać odrobinę wody w której gotowana była ciecierzya (ilość zależy od tego jaką konsystencję chcemy uzyskać). Doprawić solą i pieprzem oraz kuminem.

Gotowe! 🙂

You might also like

Bezglutenowe kanapki z burakiem
Read more
Bezglutenowy krem z białych warzyw z „chrupkami” z ciecierzycy
Read more
Bezglutenowe placuszki na mleku kokosowym z borówkami
Read more
Bezglutenowa kanapka z mozzarellą i pomidorem, oraz kanapka z pastą z awokado i bekonem
Read more
Bezglutenowe krewetki w sosie śmietanowo-cytrynowym
Read more

1 comment

Leave a reply