Przyznam szczerze, że ostatnio zakochałam się w omletach. Jem je codziennie na śniadanie, pod każdą postacią. Zarówno na słodko (Omlet z chia) jak i wytrawnie, z dużą ilością warzyw lub (wg dzisiejszego przepisu) z tuńczykiem i suszonymi pomidorami Muszę przyznać, że białkowo – tłuszczowe śniadania są dla mnie genialnym rozwiązaniem. Są bardzo sycące, dzięki czemu nie robię się szybko głodna 🙂 Jest to idealny pomysł na posiłek poza domem. Wystarczy przekroić omlet na 4 części, spakować do pudełeczka i gotowe 🙂

Składniki:

    • 2 jajka
    • 2 łyżki mąki gryczanej
    • pół puszki tuńczyka (w sosie własnym lub w wodzie)
    • 4 suszone pomidory
    • odrobina proszku do pieczenia
    • pół łyżeczki oleju kokosowego (lub innego tłuszczu do smażenia)

Sposób przygotowania:
Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy na dość sztywną masę, po czym dodajemy żółtka, non stop ubijając. Dodać mąkę gryczaną oraz odrobinę proszku do pieczenia, dalej ubijając. Do masy dodaj odsączonego z nadmiaru sosu własnego tuńczyka (jeśli, tak jak ja masz tuńczyka w kawałkach, rozdrobnij go widelcem) oraz dodaj pokrojone w kostkę suszone pomidory. Całość delikatnie wymieszaj łyżką.
Masę wylej na mocno rozgrzaną i natłuszczoną patelnię. Smaż pod przykryciem, na małym ogniu przez około 3-4 minuty (do momentu delikatnego ścięcia góry). Następnie odwróć na drugą stronę. Smaż około 2 minut.

Gotowe! 🙂

 

You might also like

Bezglutenowe krewetki w sosie śmietanowo-cytrynowym
Read more
Pasta z pieczonej marchwi i suszonych pomidorów
Read more
Bezglutenowe, cytrynowe risotto z pieczonym łososiem
Read more

0 comments

Leave a reply