Omlet z chia

By Ola

Omlet to najlepsze co można przyrządzić na śniadanie 🙂 Poniższa wersja to prawie 550 kcal. Nie jest to mała liczba, ale dzięki temu śniadanie jest tak syte, że przez kilka godzin nawet nie pomyślisz o jedzeniu!

Składniki:

    • 3 jaja- osobno białka, osobno żółtka
    • 10 g nasion chia (2 łyżeczki)
    • 30 ml mleka kokosowego (może być też inne, w zależności od upodobań 🙂 )
    • 15 g mąki gryczanej (2 łyżki)
    • dowolne dodatki (u mnie kiwi, banan i orzechy)
    • 2 g oleju kokosowego (lub innego tłuszczu do smażenia)
    • odrobina proszku do pieczenia lub sody oczyszczonej

 

Sposób przygotowania:
Białka ubijamy na dość sztywną pianę. Żółtka lekko ubijamy i dodajemy do białek. Wsypujemy 2 łyżki mąki oraz odrobinę proszku do pieczenia, wszystko delikatnie mieszamy (możesz dodać również odrobinę cukru lub innej „substancji słodzącej”). Całość wylewamy na mocno nagrzaną i natłuszczoną patelnię. Pieczemy na małym ogniu pod przykryciem. Gdy góra lekko się zetnie, a dół przypiecze, odwracamy na drugą stronę.
Do mleka dodajemy nasiona chia, mieszamy i odstawiamy na kilku minut aż zgęstnieje. Masę wylewamy na upieczony omlet. Układamy pokrojone owoce, posypujemy orzechami.
Gotowe! 🙂

 

You might also like

Bezglutenowe pączki z serka homogenizowanego
Read more
Pasta z pieczonej marchwi i suszonych pomidorów
Read more
Bezglutenowe, cytrynowe risotto z pieczonym łososiem
Read more
Bezglutenowe placuszki z borówkami na jogurcie
Read more
Bezglutenowy kumpir (zapiekany faszerowany ziemniak)
Read more

3 comments

Ewa

Witam,
Mam pytanie: czy żółtka lekko ubijamy osobno a później dodajemy do białek, czy ubijamy je lekko po wrzuceniu do bialka?

    Ola

    Witaj Ewo 🙂
    żółtka ubijamy osobno, a następnie dodajemy do piany z białek 🙂

    Pozdrawiam!

Leave a reply